neme

Photobucket

Monday, 19 November 2012

~nAk kAHwiN juGaK~

Assalamualaikum.....

Nak mengedik boleh...hiihihi....sebenarnya sekarang tengah cuti sekolah,Soooo,faham-faham lah apa yang berkaitan ngan musim cuti sekolah nie.....tahu ko hidokkk....tak tahu ekkk....
meh nak habaQ...time Cuti sekolah adalah time orang KAHWIN....dah besar font aku letak....hihihi

Mood nie mengedik teringin nak kahwin gakk....tapi tengah belajar lagi so..wuuuuhuhuhu....bersabar lah mak ngan ayah pesan habiskan belajar dulu yew jgn nak mngatal...hahahaahaa
Teringin jugak lah,,,ihhihi...kawan-kawan sekolah dah ader yang kahwin,,,dah beranak pinak dah pun...aiisshhh...bestnya tengok ader bABy sendirikan,,,,hahhaha...gataiiii.....

Aqu nak kahwin???? uishh mesti nak lah kan,...sapa yang tak nak kahwin....orang gila pun nak kahwin gak...hahahha....
Jejaka Idaman???? hahahha..malu lah ceQ nak habaQ kat sini....kalau aderr JODOH ceq ngan dye kawin lah kami nanti...Insyaallah...masing-masing masih belajar n tunggu ada ekonomi sendiri dulu...baru kami pikir sal kawin ekkk....Jangan risau kad WALIMATUL URUS akan samapai kepada rakan-rakan semua yang mengenali diri ini yang cumell ini....uweekkkkkk...ihhhhhii....

Tunggu lamaran jelah...kalau ada..Alhamdullilah...kalau tak ada itu tandanya Tak ada jodoh lah....
tak boleh mengharap sangat nanti kita yang merana kan...silap-silap..menonggeng frustnya....makan banyak sampai gemuk akibat dari "kefrustan" itu...(bahasa entah dari mana).

Aqu nie selalu jadi mangsa buli....mahu taknya aku sorang jew anak pompuan yg tinggal...yang masing belum kahwin...hadoiii,,....macam-macam diorang usik akiu,,,,sampai naik bernanah telinga aku nie...nak tahu antara-antara yang selalu buat aku jadi malu n bosan...dah boleh hafal dah....
          *Kau kahwin esok-esok buat kat hotel ekk...
          *Kau kahwin esok-esok buat besar-besaran ekk..(AyaH)
          *Kau kahwin esok-esok buat katering ekkkk...(mcm bakal laki aku ank menteri kan)
          *Kau kahwin esok-esok,,bunga telor tue kau guna kristal ekk..(wah mahu kaya laki aku...rabak nie)
   dan seangkatan dengannya...hahahha......dah sampai aku berkahwin,mengandung,beranak,ada anak...semua diorang perli-perli aku..hadoii..sakit otakk degar oii....

Mak nak tawin..nak tawin....mati aku kalu mak aku pandai buka blog nie....silap-silap kena baling nagn kapak...gataiii sangat...hahahah....

                                                  CANTIK AND SWEETKAN...






~SiFaT wANiTa yAng diSuKaI LeLaKi~


Wanita?. pasangan yang diciptakan oleh allah s.w.t untuk lelaki. lain wanita..lain sikapnya. dah adat dunia, sebagai seorang lelaki(manusia) ingin yang wanita yang terbaik untuk mereka. apa yang lelaki tengok pada wanita?. salah satunya sikap wanita itu sendiri. wanita pun manusia biasa jugak, ada sikap baik..ada sikap buruk. jadi untuk menjadi wanita yang terbaik, tak salah kalau kita berubah kan?. atas sebab itulah admin ingin kongsikan Antara Sikap Wanita yang Disukai Lelaki. semoga info ini berguna untuk korang yer.


Keanak-anakkan                                                                                                                             Dalam batas yg wajar, sifat keanak-anakan seorang wanita menjadi daya tarikan di mata lelaki. Mereka berasa terhibur dengan keletah anda. Tetapi tentulah bukan sifat keanak-anakkan yang melampau dan menyakitkan hati tetapi sikap keanak-anakan yang menyenangkan. Misalnya, kemanjaan wanita yang membangkitkan naluri kebapaan dan kelakian lelaki. Wanita ceria membuat lelaki lebih berghairah.

Penuh Pengertian

Sikap pengertian wanita membuat lelaki berasa dihargai dan diterima seadanya. Sikap ini tercermin dari perasaan mudah memaafkan,memilih waktu yang tepat untuk berbincang masalah dan sebagainya. Contohnya ketika lelaki melakukan kesilapan, wanita yang berpengertian tidak terus mengeluarkan kata-kata yang kasar atau menuduh bukan2 sebaliknya cuba mengerti duduk persoalannya.

Menghargai

Wanita yang menghargai lelaki adalah wanita idaman lelaki. Berbeza dengan wanita yang suka diperlakukan dengan lembut, lelaki suka dihargai, dipuji dengan tulus ikhlas dan diberi kepercayaan. Penghargaan dari wanita membuat lelaki berasa bangga

        Menjaga Penampilan

Lelaki menyukai wanita yang pandai menjaga penampilannya agar sentiasa kelihatan cantik, bersih, kemas dan menarik. Penampilan yang baik menunjukkan wanita tersebut menghargai dirinya. Dia akan murah senyuman, pandai merawat tubuhnya, meningkatkan kualiti hidupnya dan memberi yang terbaik kepada dirinya. Dia suka dan bersyukur dengan dirinya dan secara tidak langsung memancarkan pesona yg menyebabkan elaki juga menyukainya. Apabila sudah berumahtangga, wanita tersebut terus menjaga penampilan dirinya dan kesihatan tubuh badan walau sudah beranak-pinak. Siapa yang tidak suka isteri yang masih kelihatan cantik dan ramping walau dah punya anak 3??    

Pandai berbicara                                                                                                                                Lelaki tertarik dengan wanita yang pandai berkomunikasi dan boleh diajak berbual. Walau topik perbualan yang disukai lelaki berbeza dengan topik kegemaran wanita, wanita tersebut dapat mengimbanginya. Dia bukan sekadar teman berbual yang pasif, tetapi dapat memberi respon dan pendapat yang baik. Dia juga tahu menjadi pendengar yang baik, serta mengalihkan topik yang agak serius kepada perbualan yang lebih menarik. Lelaki juga suka dengan wanita yang suka bergurau dan pandai berjenaka serta boleh menerima jenaka lelaki dengan baik dan berfikiran terbuka.

Pandai Bergaul dan Menyesuaikan Diri

Wanita yang pandai bergaul dan menyesuaikan diri mempunyai nilai lebih di mata lelaki. Wanita tersebut tahu menghadapi orang yang lebih tua dan cara berhadapan dengan orang yang lebih muda. Apabila berhadapan dengan suasana yang baru, wanita tersebut tidak gentar malah cepat menyesuaikan diri. Dia mudah di ajak ke mana saja dan tidak kekok samada di bandar atau di kampung.

Menghormati Diri Sendiri

Lelaki suka dengan wanita yang menghormati dirinya sendiri sebagai seorang wanita, bersikap sopan dan mempunyai etika. Wanita yang menghormati dirinya sendiri mempunyai keyakinan dan tahu apa yg baik dan buruk diperlakukan oleh seorang lelaki terhadap dirinya. Jadi dia tahu apa yg dia inginkan dan mahu elakkan serta menjaga maruah dirinya. Dia tidak akan merendah-rendahkan dirinya dan tidak akan membiarkan lelaki memperlakukan dirinya sesuka hati.8. Simpati dan prihatinLelaki suka wanita yang murah hati, mengambil berat, simpati pada nasib yg susah, sayangkan kanak-kanak dan tidak memilih bulu. Kebaikan yang wajar dan spontan mencerminkan hati yang mulia. Ada kecantikan dalaman pada dirinya yang memancar keluar dengan indah & mempesona.

    

Sunday, 11 November 2012

BoSannnnn.....

Assalamualaikum.....

Baru aderr rasa nak update status baru...bukan apa...mcm biasa mood malas yang melampaukan...
Nak panjatkan rasa syukur kat Pencipta Alam ni...kerana banyak memberi kebaikan dan memakbulkan doa hambanya yang hina ini untuk menjdi seorang manusia yang kuat semangat dalam menempuh dugaan dan hinaa orang di sekeliling.....

Dah2 bukan nak feeling serius sangat...itu pembuka bicara jew...mak aiii panjang kan pembuka tue....hahahaah

Sebenarnya...nak bagitau nie...AQU KEBOSANAN SESANGAT...hahahaha
nampakkan besar lagi aku tulis tue.....boeing betul lah aku sekarang...coz time cuti nie xderr benda nak wat...nak kerja mak plakk tak bagi...nak shopping duit plakk xderr....nak jalan-jlan kawan plak tak cuti lagi....so macam mana tue.....bosan kan....

So duk umah lah...bangun tidow,makan,tengok TV...kalau lah rancangan tV tue best tak pa ini tak...INDON 24jam....menyampah betul..dah lah citerr mengarut entah apa2....setiap kali aku buka jew tV citer indon....terus aku padam tV....xnak aku rasa benggang yang amat....lagi sekali jadi boring kan....

Nak main mesej plak...bukan semua nak mesej nagn kita kan...lagipun aku sendiri tak ada topik nak share nagn kawan-kawan...baik diam jew....so mengemukkan badan lah jawapnya kat uamh nie....makan...makan...makan....

Yang specialnya...belajar masak daging...ihhihihih......alah simple kan orang macam aku nie kan.....kenapa terkejut ekk kalau aku cakap nak beljar masak......jom muntah sesama...hahaha.....minah kepoh cam aku nie nak jadi gadis ayu...tak sesuaikan...tak pa...masak tak semestinya orang ayu jew...aku pun nak juga makan hasil sendiri.......kan..kan..kan....hihiihi....

Dah...xderr beda dah aku nak mengarut nie......lagi banyak aku tulis lagi merapu aku cakap...tak pasal-pasal ada plak yang jiwa baca entry aku ni kan....okk bye....