neme

Photobucket

Tuesday 24 July 2012

PeNgaLamaN pAHiT KeTikA PulAng ke KaMpung

 Assalamualaikum.....

Haii dengan semangat berkobar-kobar nak tulis blog nie...nak citer segala yang dah terbuku dalam jiwa nie...nak luah segala isi perut kasi semua lega dan puas hati lepas nie tak payah dok gundah gulana noo....
Nie nak habaq dengan muka senget and excited nak balikk kampung...maklumlah semua orang pakat duk sibuk nak sambut puasa dengan family kan...jadi aku pun gatal merenyam lah nak balik kampung gakk....Giler kalau aku tak nak balikk kampung...uishhh mahu kematu aku duk Melaka nie pose sorang-sorang...Frezzz aku semua dah sibok simpan baju duk nyanyi lagu Balik Kampung nie...

Nak di jadikan cerita mak aku call lah suh balikk akmpung sambut puasa nie....sebelum nie dia tak abgi aku balikk taw tak..katanya jauh Melaka ngan Qelate...mak aku suh balikk KL je....Aku dengan jiwa sodih dan aserr cam tak di sayangi nie..termenung sorang2..maklumlah kekawan semua duk happy nak balikk kampung...aku plakk mak suh naikk KL.....apa yyg ader kat KL tue...memang semua aderr tapi MAK nagn AYAH aderr kat sana?????...huhuhhuhu

Berbalikk pada topik asal...haaaa...yang mak aku dah abgi green light suh aku balikk kampung...katanya ayah nak jumpa kan....Ok dengan esokknya aku dengan bangga..abis je class terus p cari tiket nak balikk kampung nie...takut tiket abis lah katakan coz ramai plak yg nak sambut puasa kat kampung.....first puasa lah katakan tak kan tak nak balik kot.....
Dengan tak sabarnya aku beratur nak balikk kampung(nampakk tak betapa ramainya yang beli tiket tu)...
menunggu punya menunggu dah rasa nak sepak-sepak je orang yang duk depan aku nie...nak je suh diorang p main jauh-jauh...tak sabar punya pasal...dah dekat giliran aku...dup..dap..dup..dap....jantung aku berbunyi....gementar aku mai dah...takut tiket abis....aku dah aserr nak melompat jew p kat mak cik jual tiket tue,....nak jew potong orang kat depan aku...(ok jangan selfish yew)...

Bangganya bila mak cik tu tnya...
"nak tiket balik mana dik"..
yahoo...time aku pulakk beli tiket...dengan bangga aku menjawap dengan suara yang lantangnya...hiiihihhi
"nak tiket balik Kota Bharu mak cik"..
bila dengan tak sabarnya aku menanti jawapan makcik tue untuk memberi tiket bas aku itu....
"tiket ke Kota Bharu dah habis lah dik"....ok apa perasann sekarang....rasa nak menangis tak...memang nak menangis...aku dah excited tahap gaban nak balikk..dah macam kera dah terhenjuk2 kat depan mak cik tue...Last2 makcik tue cakap dekat aku.."tiket ke Machang aderr lah,,nak ke"....wahhh...terkejut aku...walaupun jauh jugak berbanding tempat aku....Aku tak menunggu lama terus jew terima...hahaha...

Tiba plakk time aku nak naikk bas...ok bas sampai aku terus naikk...yang peliknya tuan bas tue xderr plakkk cakap yang bas tue akan bertukar mengikut kawasan yang nak di hantar....Aku dengan bangganya....duduk jew atas bas tue..terus pasang handfree kat telinga dan  kroohhh...kroohhh...kroohhh.......(elok tak perangai tak senonoh kan...) penat korang apa tahu..aku abiss class terus cabut naik bas...uhuhhu

Aku nie tidow sampai tak sedar diri dah macam orang mati pun aderr gakkk...tak dengan diorang panggil untuk pertukaran bas....sedar-sedar jew dah aderr kat MuAr....ok aku dah start pelikk dah....bila aderr budakk cari seat yang dah aku duduk tue...bila aku tngokk tiket bas dia...ok aku dah faham...aku dah tertukar bas....so datang lah pembantu bas tue tengking-tengking aku..suh aku bagi tempat duduk dekat budak tue....ok aku bangun....last-2 aku dapat balikk duduk kat seat tue balik..baikk kan budak tue tak macam pakcik tue...hampehhh....uhuu.....

Paling sadis bilerr aku di suruh turun dekat Tangkak Ledang....driver bas tue cakap..awak tunggu sini nanti bs awkk datang ambikk awak....nak nangis aku...mana lah aku tahu sangat tempat2 orang nie,,,lagi2 sorang diri pulak tue...mahu aku tak rasa sksa.....mula lah pikir yng bukan2....dah lah malam pulakk tue....
Memang malang nasib aku....sodih yang amaa\t rasa taw.....ok takper dengan berkat kesabaran aku...akhirnya bas aku samapi...dapat jugakk lah aku sampia ke kampung halaman di Kota Bharu walaupun turun dekat Machang....

          *peringatan jangan nak cepat membuta ekkk.....pastikan bas anda tidaj bertukar di destinasi
            lain....huuhuh




                      muka happening nak balikk kampung...last2 jiwa merana tengah2 jalan....uuhhu

No comments:

Post a Comment