neme

Photobucket

Wednesday 27 June 2012

~✿✿...SuRat UnTuk BakAl Suamiku..✿✿~

Assalamualaikum wahai bakal suamiku....

Apa khabarnya imanmu hari?Sudahkah harimu ini diawali dgn rasa syukur krn dpt menatap kmbali fananya hidup ini?Sudahkah air wuduk mnyegarkan kmbli ingatan mu atas amanah yg ketika ini sdang engkau genggam.

Walau calon suamiku...

  Tahukah engkau betapa Allah sngt mncintaiku dgn dasyatnya? Disini aku dilatih utk mnjdi dewasa,agar aku lebih bijak mnyingkapi sebuah kehidupan dan sedia mendampingimu kelak.Meskipun keluh kesah dan putus asa yg menghampiri,namun kini kurasakan diri ini lebih baik.

  Kadang-kadang aku tertanya-tanya,mengapah Allah sering menguji hatiku.Bahagian terlemah diriku,namu aku tahu jawapannya.Allah tahu di mana tempat yg pling tepat agr aku sentiasa kembali mngingati-Nya,kembali mencintai-Nya.Ujian demi ujian insyallah aku akn mnjdi lbih kuat,sehingga ketika kelak kitA bertemu,engkau akn berbannga memiliki aku di hatimu,menemani harimu.

  Calon Suamiku....

    Jika engkau kecewa dengan diri ini yang banyak menabaikan mu.Ini kerana engkau ku ingin menjadi seorang yang pertama di hatiku.Engkau tidak pernah ku layan dgn manja,tidak ku perduli kemana kau pergi,tidak mengambil berat perihal dirimu...malah aku banyak menyimpan rahsia drp engkau..Itu bukan kerana aku membencimu juga jauh utk aku melupakan mu...sebaliknya aku menyimpan kasih sayang,rindu,manja dan cinta aku kerana aku ingin menjadi seorang yg setia kepada seorang suami.Jika seorang wanita memberikan kasih sayang,rindu dan manja kepada yg halal bagiku.

    Kerana Allah telah menjanjikan kepada wanita yang menjaga kasih sayangnya selain ibubapanya dan suaminya...kerana itu juga aku ingin menjadi seorang wanita yg di sayangi oleh suami dan memberikan kebahagian kepada suaminya dgn cinta dan kasih yg di simpan sebelum sah dengan akad.

Terima kasih kerana sudi mengangkat aku untuk menjadi yh halal utk mu....Aku akan menjaga dan taat dengan sgala permintaanmu...dan bimbing lah aku ke jalan ke Syurga...ku Ingin kasih sayang kita sampai ke puncak Syurga Firdaus....Wahai bakal suamiku kerana engkau akan aku setia sehingga nyawa aKu diangkat oleh-Nya...AMIN......
  
kata hatiku......
".....bakal suamiku, aku tidak meminta rumah yang besar, aku tidak meminta kereta yang gah, aku tidak meminta rantai emas berlian permata yang indah, aku tidak meminta wang yang banyak, dan aku tidak mendambakan kehidupan yang serba mewah, cukuplah dengan bersederhana, tetapi izinkan aku meminta sesuatu darimu, bimbinglah aku dalam mendapatkan syurga-Nya....."



Waalaikumusalam........

No comments:

Post a Comment